2018.gada 15.un 29.oktobrī Limbažu novada ģimnāzijas 9.a, 9.b un 11.a klases skolēniem bija iespēja piedalīties projekta Nr.8.3.5.0/16/1/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros organizētajā karjeras attīstības atbalsta pasākumā Profesiju kokteilis. Pasākuma ietvaros notika divas dizaina darbnīcas, kurās tika runāts par un ap dizainu – grafisko, produktu un pakalpojumu dizainu. Pasākuma moto:
Divas limbažnieku galvas ir gudrākas par vienu – komandas darbs!
Dizaina darbnīcas vadīja Latvijas Mākslas akadēmijas studente Beatrise Lasmane.
Beatrise Lasmane par gūto pieredzi darbā ar skolēniem:
„Šī man bija ļoti vērtīga un jauna pieredze, kura, noteikti, noderēs turpmāk. Šīs pieredzes laikā es apguvu prasmi runāt jaunu cilvēku auditorijas priekšā, kas nebūt nav tik vienkārša, tas pieprasa pūles noturēt jaunā cilvēka uzmanību. Vēl man bija iespēja sakopot visu līdz šim uzkrāto pieredzi par dizainu. Sapratu, ka pēdējos gados esmu tiešām gājusi cauri lielai informācijas plūsmai tieši produktu un grafiskā dizaina sfērās, rezultātā uzkrājot, pēc savām domām, nozīmīgākos punktus, par kuriem arī runāju savās divās nodarbībās. Vērsu uzmanību uz to, kas ir pilnvērtīgs, labs dizains, analizējot un diskutējot par jau esošiem paraugiem. Stāstīju arī par izglītības iegūšanas iespējām, kuras iespējamas gan pēc pamatskolas, gan vidusskolas.
Pirmajā nodarbībā vairāk vadījos pēc sevis izveidotās prezentācijas, kurā apkopoju Latvijas un ārzemju dizaina paraugus, kā arī rādīju savus darbus. Visu klašu skolēni bija gana ieinteresēti. Prezentācijas ietvaros stāstīju arī par dizainera karjeras iespējām, kuras tiešām ir daudz. Centos vērst uzmanību uz komandas darbu, jo dizaineriem vienmēr ir jāstrādā komandā. Arī mēs, kā viena liela komanda, likām galvas kopā un gājām cauri dizainera ikdienas procesiem. Pirmās nodarbības noslēgumā izvirzījām problēmas un mērķauditoriju, ar kurām strādājām otrā nodarbībā.
Otrajā dizaina darbnīcas tikšanās reizē mēs sākām rīkoties.
Izvirzītā problēma: LNĢ jauniešiem vajadzētu vairāk laika pavadīt ārā starpbrīžu laikā. Kopīgi analizējām ļoti daudz un dažādu sēžamo solu risinājumus. Pētījām, kā mūsu skola izskatās no ārpuses, un kāds varētu būt šis papildinošais elements, mūsu ideālais soliņš. Jaunieši daudz domāja un skicēja, kas varētu būt pievienotā vērtība. Līdz mēs nonācām pie sola, kurā būtu iebūvējams pulkstenis, kurš neļautu nokavēt stundas. Sols palika starp skicēm, bet var jau būt, ka nākotnē izgatavosim šos LNĢ īpašos soliņus!
Savukārt, 9.b klases skolēni veidoja plakātu sava klases audzinātāja Agra Ķirša kompjūtera darbvirsmas ekrānam. Kopīgi noskaidrojām, ar ko viņš nodarbojas, kāda ir viņa ikdiena un kas ir tās lietas, kuras atsvaidzina viņa ikdienu. Daudz ilustrējām klasesbiedrus un domājām par uzjautrinošu saukli. Jauniešiem bija liela interese, kā to var realizēt datorprogrammās. Ar šiem jauniešiem sarunāju, ka pēc laiciņa pabeigšu darbu pati, fiksēšu procesu bildēs, kuras viņiem pārsūtīšu.
Kopumā darbs ar LNĢ jauniešiem bija lielisks, nedaudz nogurdinošs, bet izglītot un iedvesmot jauniešu ir patīkami!”
Skolēnu atsauksmes pēc pasākuma:
- „Vienkārši tika saputrota galva. Mans nākotnes plāns bija izplānots, līdz atnāca šitā foršā ideja un parādīja, ka ir vēl kaut kas inčīgs, ko darīt!”
- „Uz ikdienas lietām vairs neskatīšos kā parasti. Viss ir iespējams!”
- „Šodien daudz uzzināju par mākslu un dizainu. Ir iemesls pārdomāt par nākotnes profesiju.”
- „Uzzināju daudzas svarīgas lietas par mācībām, par dizainu (portfolio, pieņemšana, universitāte...). Mīti un realitāte par produktu dizainu.”
- „Aizrautīgs stāstījums, labi izveidota prezentācija, brīva attieksme, atvērta saziņa.”
Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece