Seminārs par izglītības un darba iespējām medicīnas nozarē

17.oktobrī Limbažu novada ģimnāzijas skolnieces – Zane Krutova (9.a kl.), Lāsma Kreišmane (12.c kl.), Samanta Spurava (12.c kl.), Linda Madara Bilinska (12.c kl.) – un karjeras konsultante Ieva Ratniece piedalījās seminārā Valmierā par izglītības un darba iespējām medicīnas nozarē, ko organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Rīgas Stradiņa Universitāti, LU P.Stradiņa medicīnas koledžu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Valmieras slimnīcu.

                Bija iespēja iepazīties ar medicīnas nozari, tās profesijām un nozares attīstības perspektīvām, izaicinājumiem un jaunumiem, kā arī uzzināt par plašo izglītības iespēju klāstu medicīnas jomā.

1  2

 

Seminārā ikviens varēja piedalīties  arī praktiskākajās darbnīcās –

  • “Rokdarbi” – šūšana ar ķirurģiskajiem diegiem un adatu SIA “Vidzemes slimnīca” ķirurģijas nodaļas pārstāvis;
  • “Izglāb Joriku!” – pirmās palīdzības sniegšana, lūzumu fiksēšana, brūču pārsiešana SIA “Vidzemes slimnīca” traumatoloģijas nodaļas pārstāvis;
  • Situācijas izspēle – palīdzi cietušajam NMPD pārstāvis.

3  4

 

Skolnieču atsauksmes pēc semināra:

„Ļoti izglītojošs pasākums, vairāk uzzinājām par studiju iespējām medicīnas koledžās un par medicīnas nozarēm. Ļoti patika radošās darbnīcas, īpaši ķirurģiski šūt brūci (brūces imitāciju). Bija iespēja veikt imitētu zāļu (NaCl) injekciju, kas mums likās interesanti. RSU studentes stāstījums radīja priekšstatu par studentu dzīvi un notikumiem RSU.”

Atziņas no semināra:

  • „Visgrūtākais darbs – darbs ar cilvēkiem.”
  • „Darbs, ko nevar paņemt uz mājām un nevar atlikt uz rītdienu.”

 

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

Zinātnieku nakts 2018

28.septembrī Limbažu novada ģimnāzijas skolēni un skolotāji apmeklēja Eiropas Zinātnieku nakts pasākumus, kuru vadmotīvs šogad bija „Zinātne veido mūs”. Apmeklētājus uz ekskursijām laboratorijās, eksperimentiem, diskusijām ar zinātniekiem, pētnieciskajām darbnīcām un citām izzinošām aktivitātēm aicināja zinātniskie institūti un augstskolas.

            Vispirms devāmies uz Psihosomātiskās medicīnas un psihoterapijas klīniku, kur analizējām īsfilmas, darbnīcā centāmies atpazīt personības tipus un analizēt tos, izspēlējām „Cilvēku emociju analīzi”, kā arī pildījām viktorīnu par psihosomatiskās medicīnas faktiem un jaunākajiem pētījumu rezultātiem. 

zn1  zn2

Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajā institūtā „BIOR” viesojāmies vairākās pieturās. Pieturā „No tumsas uz gaismu” atklājām ķīmijas zinātņu pasauli: slikto un labo pelējumu garšaugos, tējās, sierā un citur. Pieturā „Mūsu ēšanas paradumi” veidojām izpratni un pētījām mūsu ēšanas paradumus – cik apēdam gada laikā, cik saldus produktus patiesībā mēdzam ēst ikdienā. Pieturā „Baktērijas mums visapkārt” varējām vērot baktēriju slepeno dzīvi – kā baktērijas nemanāmi ceļo no rokām uz priekšmetiem un uz pārtikas produktiem. 

zn3  zn4 

zn5  zn6

zn7  zn8  

zn9 

Latvijas Universitātes Dabas mājā apmeklētāji varēja iepazīties ar inovatīvu mākslīgā intelekta tehnoloģiju, kas ļauj vadīt dronu ar domas palīdzību.

            Zinātnieku nakts pasākumi aicināja atklāt, kā zinātne veido mūs! 

zn10  zn11

            Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

 

8. a klases pārgājiens

            7.septembrī 8.a klases skolēni un skolotāji Ieva Ratniece un Doxsey Andrew Ellis devās vairāku kilometru garā pārgājienā uz zemnieku saimniecību Katvaru pagastā „Priedītes”. Apskatījām un izmantojām arī iespēju izjāt ar „Tinker” šķirnes zirgiem. Latvijā šīs šķirnes zirgi ir retums. 

parg1  parg2  parg3

Bija iespēja arī pabarot trušus, vistas, kazas un aitas. 

parg 4  parg5  parg6

Skolēni tika iepazīstināti ar vienu no uzņēmējdarbības veidiem lauku teritorijā. Skolēni dienas noslēgumā bija ļoti noguruši, bet gandarīti par redzēto un  piedzīvoto. Tā bija lieliska iespēja tikties ar uzņēmēju un redzēt, ka arī laukos viss ir iespējams, ja vien paši vēlas un dara.

8.a klases audzinātāja Ieva Ratniece

„Pacelt pasauli”

11. maijā ar projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu 8. un 10. klašu skolēni piedalījās pasākumā „Pacelt pasauli”. Skolēni personīgās izaugsmes treneres Ligitas Milleres vadībā iepazinās ar mērķu plānošanas metodiku, lai jaunieši paši spētu izveidot savu nākotnes profesijas realizēšanas plānu. Nodarbībā jaunieši aizpildīja savu mērķa karti, trenerei iesakot idejas un iespējamos risinājumus, lai mērķu kartē plānotais būtu objektīvi izmērāms.

 

pp1  pp2

 

Skolēnu atsauksmes par pasākumu:

  • „Patika savas nākotnes plānošana. Iemācījos neļaut citu viedoklim sevi ietekmēt.”
  • „Es ieguvu daudz labu padomu par nepadošanos. Daļu jau savā dzīvē cenšos piepildīt un varu teikt, ka tas darbojas. Patika domu kartes veidošana.”
  • „Es šodien iemācījos ticēt sev un saviem mērķiem, kurus vēlos sasniegt. Es iemācījos nepadoties pie pirmajām grūtībām, bet gan cīnīties un ticēt sev. Man patika lekcija par mērķu sasniegšanu un atrašanu. Kā arī, protams, man patika zīmēt un taisīt domu, mērķu karti.”
  • „Es iemācījos, ka mērķi ir jāraksta tagadnes formā. Viss ir sasniedzams. Man patika viss kopumā, ir jauki reiz pa reizei paklausīties motivējošos cilvēkos!”
  • „Es iemācījos to, cik ļoti ir jāstrādā ar savām domām. Tās maina visu mūsu uztverē. Vēl es iemācījos, lai kaut ko patiesi sasniegtu, uz to ir jātiecas +liktenis arī mazliet palīdz. Man patika klausīties īstos dzīves stāstos un veidot domu karti.”  

 pp3  pp4

pp5

            Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

„Caur ērkšķiem uz zvaigznēm”

27. aprīlī ar projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu 7.klašu skolēni piedalījās pasākumā „Caur ērkšķiem uz zvaigznēm”. Fitnesa trenere Alise Putraima iepazīstināja ar savu karjeras ceļu, fitnesa treneres profesiju, izglītības un darba iespējām. Aktīvā nodarbībā skolēni iepazinās ar fitnesa treneres darba specifiku. Nodarbības noslēgumā tika pagatavoti un nogaršoti dažādi veselīgi smūtiji. Skolēni klausījās un darbojās ar lielu aizrautību. 

    ceu1  ceu2

                             ceu4  ceu3 

                                       ceu5  ceu6

ceu7

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

Izglītības izstādes „SKOLA 2018” apmeklējums

23. februārī ar Limbažu novada ģimnāzijas un projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu, 47 mūsu skolas audzēkņi apmeklēja izstādi „SKOLA 2018”, kas notika Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā.

skola2018

Izstāde „SKOLA 2018” bija lieliska iespēja skolēniem vienuviet iegūt visaptverošu un kvalitatīvu informāciju par izglītības iespējām Latvijā un ārzemēs, uzdot interesējošos jautājumus un saņemt izsmeļošas atbildes no augstskolu, koledžu un tehnikumu studentiem, audzēkņiem un mācību spēkiem. Jaunieši izstādē varēja izmēģināt roku arī dažādās profesijās, piedalīties konkursos un citās aktivitātēs.

skola2018 1skola2018 2skola2018 3

„SKOLA 2018” apmeklējums bija lietderīgs, lai savlaicīgi iegūtu informāciju par iespējamo izglītības veidu un virzienu.

skola2018 4skola2018 5

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Karjeras attīstības atbalsta pasākums „Mērķtiecīgs radošums labam rezultātam”

19.februārī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros notika karjeras atbalsta pasākums „Mērķtiecīgs radošums labam rezultātam”.

            Radošo NEdarbnīcu vadīja personīgās izaugsmes trenere Vita Brakovska. Izmantojot radošās domāšanas metodi un piemērus, Limbažu novada ģimnāzijas 9.-12.klašu skolēni tika motivēti apzināt un praktiski pielietot savus iekšējos resursus savas potenciālās nodarbošanās definēšanai, lai stiprinātu savu konkurētspēju nākotnes darba tirgū.

pas1

Radošo NEdarbnīcu vadīja Vita Brakovska (biedrība ZINIS)

Vitai Brakovskai ir desmit gadu pieredze darbā ar inovatīvas uzņēmējdarbības jautājumiem. Strādājot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, saņemta Eiropas Komisijas atzinība par LIAA konkursa „Ideju kauss” ieviešanu. Savukārt, divpadsmit gadu pieredze NVO sektorā Vitai ir devusi iespēju dalīties ar iedvesmojošiem karjeras izaugsmes piemēriem, kas vienmēr ir aktuāli jauniešiem. Viņa regulāri konsultē ideju autorus un vadījusi daudzas Radošās NEdarbnīcas, jo īpaši – jauniešu konkurētspējas stiprināšanai.

pas2

LNĢ skolēni veic iesildošo vingrinājumu

            Skolēni tika iepazīstināti ar izaugsmes ABC mūsdienās – lai ko tu domā – domā citādi! Demonstrējot piemērus, tika uzsvērts, ka praktiskais radošums mīt katrā no mums. Ar dažādām metodēm tika rosināts skolēnu radošais gars.

pas3

Skolēni iepazīstas ar Latvijas uzņēmēju ražojumu kolekciju

            Lai iepazīstinātu skolēnus ar mūsdienu darba tirgus specifiku, tika minēti Latvijas uzņēmēju pieredzes stāsti. Piemēram, Emīla Pakārkļa ideja par iPhone Fotografēšanas skolu, Ilvas zīmols Kalnup. Nereti ir dzirdēts teiciens, ka Latvijas grāvjos un pļavās aug zelts. Vita Brakovska rosināja skolēnus to saskatīt un izmantot!

pas4pas5

Skolēni dalās ar savām inovatīvajām idejām!

            Skolēni atzina, ka nodarbības bijušas aizraujošas, arī izglītojošas, motivējošas. Sapratuši, ka Latvija ir Iespēju zeme ikvienam. Pievienotā vērtība ir svarīga! Domāt ārpus kastes! Skolēni ieguva ticību savām idejām, iespējām. Saprata, ka mūsdienās robežas nav svarīgas!

Vairāk bildes ŠEIT!

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Foto: Uldis Bušs

Karjeras attīstības atbalsta pasākums

2018.gada 1.februārī Limbažu novada ģimnāzijas 7.a un 7.b klases skolēniem bija iespēja piedalīties projekta Nr.8.3.5.0/16/1/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros organizētajā karjeras attīstības atbalsta pasākumā Savu sapņu īstenotāji.

Divas lieliskas nodarbības vadīja režisors un aktieris Mārtiņš Eihe

eihe1

7.a klases skolēni, klases audzinātāja Ieva Ratniece un režisors Mārtiņš Eihe

 

     Nodarbības ievadā Mārtiņš Eihe pastāstīja par sevi, savu radošo darbu.

     Praktiskā nodarbībā režisors uzsvēra prasmes, kuras topošajos darbiniekos vēlas redzēt darba devēji. Vienmēr tiek izvērtētas dažādas īpašības, prasmes un iemaņas, ko vienā vārdā apzīmē kā kompetences. Daļa no tām ir tā saucamās tehnoloģiskās zināšanas jeb kompetences – tās ir skaidri izmērāmas un novērtējamas. Otra daļa ir sociālās kompetences, kas ietver gan cilvēka personības iezīmes, gan viņa motivāciju, arī vērtības. Tās ir daudz grūtāk izmērāmas, tomēr ne mazāk svarīgas. Skolēniem bija iespēja pārbaudīt savas spējas strādāt komandā, tāpat parādīt savu iniciatīvu un proaktivitāti gan ideju, gan risinājumu radīšanā. Nodarbības bija tik lieliskas, jo skolēni izrādīja vēl vienu ļoti svarīgu prasmi – aizrautību.

     Tā bija lieliska iespēja tikties ar iedvesmojošu un radošu personību. Jebkuras klases izaugsmes pamatā ir draudzīga, saliedēta un mērķtiecīga komanda. Nodarbībās tika radīta patīkama klases iekšējā atmosfēra un uzlabojās savstarpējā komunikācija.

     Skolēni atzina, ka bijis interesanti darboties, tāpat uzzinājuši daudz jauna gan par sevi, gan citiem klasesbiedriem, piemēram, ka lielākajai daļai klasesbiedru patīk garšīgi paēst, un lielākoties par to arī domā. Pastāv paniskas bailes no nāves. Lielākā skolēnu daļa cenšas viens otram līdzināties, neizcelties citu vidū, neizcelt savu individualitāti. Nodarbību laikā klasesbiedri kļuva saliedētāki. Kopumā interesanti pavadīja laiku, pildot visdažādākos uzdevumus, gan jautrus, gan nopietnus. Skolēni saprata, ka biežāk vajadzētu saturīgi sarunāties, būt kopā un nebēgt no problēmām. 

eihe2

 

eihe3 eihe4

7.b klases skolēni nodarbībā „Savu sapņu īstenotāji”

 

Skolēni aizpildīja arī darba lapas Esi savas dzīves režisors, kurās iepazina un atklāja sevi. Aprakstīja savus ieradumus – lietu kārtību, dienas plānu, kas patīk un kāpēc, nozīmīgākās īpašības, kurām jāpiemīt veiksmīgiem cilvēkiem, ko vēlētos sasniegt. Tāpat izvirzīja dzīves mērķi un izstrādāja nākotnes vīziju – kādi konkrēti darbi būtu jāveic sevis pilnveidei, jauniem sasniegumiem. 

 

Vairāk bildes ŠEIT!!

 

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Foto: Uldis Bušs

SWEDBANK PRAKTISKĀ MĀCĪBSTUNDA „DZĪVEI GATAVS”

     30.janvārī 11.a un 11.b klases skolēniem klases stundu vadīja Swedbank pārstāvis, finanšu konsultants Reinis Jansons. Stundas tēma bija budžeta veidošana, ekonomiskās izvēles. 

     Sākumā tika noskaidrots, kāpēc jāplāno budžets:

  • lai salāgotu vēlmes ar iespējām;
  • lai samazinātu nelietderīgus tēriņus;
  • lai sagatavotos neparedzētām situācijām.

     1swed

Skolēni tika iepazīstināti ar pieciem budžeta plānošanas soļiem:

  1. izdevumu uzskaite;
  2. analīze – kam, kāpēc, cik tērējam;
  3. mērķi – ko vēlamies mainīt;
  4. plāns – kā iecerēts mērķi sasniegt;
  5. plāna realizēšana.

Tika noskaidrota nepieciešamība pēc finanšu „drošības spilvena”, kā arī analizēts, kā to var veidot:

  • uzkrājumi;
  • apdrošināšana;
  • spēja aizņemties.

2swed3swed

     Praktiskā nodarbībā skolēni, pielietojot stundas sākumā iegūtās teorētiskās zināšanas par mājsaimniecības izdevumu struktūru un uzkrājumiem, iejutās finanšu konsultanta profesijā – veica gadījumu analīzes un pamatoja pieņemtos lēmumus.

     11.klašu skolēni pēc nodarbības atzina, ka ieguvuši jaunas zināšanas par finanšu plānošanu. Bija ļoti vērtīga tikšanās. Swedbank pārstāvis spēja ieinteresēt auditoriju!

4swed5swed

Seminārs karjeras atbalstam

Izglītības un karjeras portāla prakse logo  seminārā:

„Jaunietis darba tirgū: pieredze un izglītība – kur ir balanss?”

1

       26.janvārī Limbažu novada ģimnāzijā portāla „Prakse.lv” projektu vadītājs Andris Grīnfelds 11. un 12.klases skolēniem izteica vilinošus piedāvājumus savas karjeras veidošanai:

  • Atvērto durvju nedēļa uzņēmumos 2018.
  • Iespēja jauniešiem atrast savu profesiju.
  • Potenciālais darba devējs.
  • Iespējamās profesijas.
  • Uzņēmuma iepazīšana.
  • Jaunu kontaktu dibināšana.
  • Galvenais mērķis – komunikācija.
  • Iepazīt sfēru, kuru izvēlēties sev, kurā vēlētos strādāt.
  • Padomāt laicīgi, ko vēlas darīt!
  • Izmanto savas skolā, hobijos, olimpiādēs, sportā, vasaras darbā iegūtās prasmes kā vērtīgu resursu nākotnes amatā.
  • Pirmais priekšstats par Tevi – CV!

2

3

4

5  

Ints ieradies uz darba interviju par jūras izpētes biologu. 

6

Estere ieradusies uz darba interviju par juristu.

7

Mareks ieradies uz darba interviju par programmētāju. 

8

06.03.2018. 12.00 – 17.00

6.martā, Spīķeru koncertzālē, pirmo gadu norisināsies studentu izstrādāts pasākums vidusskolēniem – ‘’Rosinātava”. Vieta, kur sabiedrībā zināmas personības dalīsies ar savu pieredzi, rosinot jauniešus noticēt sev un Latvijas nākotnei. Projekts radīts ar mērķi iedrošināt jauniešus domāt plašāk par ierasto horizontu un ļaut vaļu savu ideju realizācijai. 

Pasākums norisinās Biznesa Augstskolas Turība 25 gadu jubilejas ietvaros. Rosinātava ir jauniešu organizēts pasākums – jauniešiem. Pateicoties studentu iniciatīvai un augstskolas atbalstam, ir izdevies izstrādāt jaunu pasākuma konceptu, kurš sludinot ideju brīvību un nepiespiestu gaisotni, mudina uzdrīkstēties darīt jau šodien un saprast, ka Latvija ir iespēju zeme.

9

IESPĒJU LATVIJA

Bieži dzirdam līdzcilvēkus sakām, ka kaimiņu dārzā zāle zaļāka un ogas saldākas. Vai šo teicienu var attiecināt arī uz savas karjeras attīstību? Daudzi cilvēki pierāda, ka lieliskus rezultātus iespējams sasniegt arī tepat pie mums – iespēju zemē – Latvijā. 

PASAULES PIEREDZE

Cilvēki ar pieredzi internacionālās industrijās. Cītīgi sevi attīstījuši, izcīnījuši savu ceļu pasaulē. Ar bagātu zināšanu klāstu un iemaņām – viņi ir atgriezušies mājās, ar mērķi padarīt Latviju par labāku vietu mums visiem.  

LAIKS RĪKOTIES

Mērķauditorija ir jaunieši, kuri šobrīd ir sevis meklējumos. Mēs esam viņiem parādījuši, ka iespējams ir viss – laiks rīkoties! Motivācijas, improvizācijas un pašregulācijas prasmes ir rīki, ar kuru palīdzību var šīs ieceres materializēt.

 

Karjeras testi „Prakse.lv”:

  • Darba vide – noskaidro sev piemērotāko darba vidi un apstākļus, kādos Tu varētu strādāt nākotnē.
  • Lēmumu pieņemšana – uzzini, kādas ir Tavas lēmumu pieņemšanas prasmes darbam dažādās profesijās.
  • Dotumu izpēte – aizpildi testu un iegūsti rezultātu par Tavu dotumu piemērotību profesijas izvēlei.
  • Veselības kvalitāte – aizpildot testu, noskaidrosi, kāda ir Tava veselība un kādas profesijas Tev ir vispiemērotākās.
  • Veselība profesijās – noskaidro, kādās profesijās nepieciešama laba redze, fiziskā izturība, garša, oža un dzirde.
  • Studiju izvēle – testā noskaidrosi savu piemērotāko studiju jomu vai jomas pareizai augstskolas izvēlei.

Atsauksmes pēc semināra:

  • Ieguvām labāku sapratni par savām nākotnes iespējām, par darba pasauli.
  • Kādas īpašības man varētu noderēt darba tirgū.
  • Kā man produktīvi izmantot savu brīvo laiku.
  • Pavērot, kā notiek darba intervijas.
  • Ieguvām informāciju par „Prakse.lv”.
  • Ieguvām nedaudz lielāku vēlmi sākt domāt par nākotni.
  • Ieguvām zināšanas un priekšstatu par darba interviju.
  • Ieguvām motivāciju nākotnes iespēju izzināšanai.
  • Kāds no mums arī nostiprināja domas par augstskolas izvēli.