Jau otro gadu Limbažu novada ģimnāzija ir Erasmus+ projekta „My School-My Future-My Europe! Chances and Challenges for young people in different European Educational Systems” dalībniece kopā ar Vāciju un Turciju. Šo divu gadu laikā ir tikuši apzināti un apkopoti dažādi jauniešu nodarbinātības un karjeras izglītības iespējamie pasākumi projekta dalībvalstīs.
No 17. līdz 22.janvārim mēs, LNĢ skolēni – Lauma Sīle, Tatjana Krjučkova, Ritvars Dubults, Aksels Roberts Zirnis un skolotāji – Inta Somere un Līga Andžāne, viesojāmies projekta galvenā koordinatora – Vācijas – pilsētā Bensheimā, kur kopā ar Turcijas skolas delegāciju tikām laipni uzņemti Gētes ģimnāzijā. Nedēļa bija pasākumiem bagāta, radoša un pozitīvas atmosfēras caurstrāvota, jo tika gūtas jaunas idejas un iespaidi ne tikai par šo valsti un skolu, bet arī savu turpmāko darbu mājās.
Katra diena mums sākās agri - jau pēc 7, jo vāciešiem mācību stundu sākums ir plkst. 7:45. Skolēni aktīvi piedalījās stundās un salīdzināja mācību procesu un apgūstamo vielu ar savu skolu. Tā kā projekta prioritāte ir karjeras izglītība, tad skolēni tika iesaistīti Vācijas skolas prakses sistēmā, kad ģimnāzijas skolēni janvāra mēnesī divu nedēļu garumā iziet praksi kādā uzņēmumā, kur iepazīstas ar sev tīkamo profesiju un tās specifiku. Pēc tam tiek rakstīta prakses atskaite un arī labāk izprasta mācību priekšmetu nozīme un jēga savas nākotnes profesijas izvēlē.
Spilgtākie iespaidi no daudzajām prakses vietām, kurās bijām, ir saistīti ar draudzīgo atmosfēru un skolēnu darbotiesprieku: gan galdniecībā, kur jāveido dažādi priekšmeti no koka, gan aptiekā, kad jāpārzina medikamentu un veselības aprūpes īpatnības, gan arī mašīnbūves uzņēmumā – visur praksi izejošie skolēni bija atvērti un ar prieku stāstīja par saviem iespaidiem un ikdienā veicamajiem darbiem. Tas ir ļoti pozitīvi vērtējams piemērs, kas skolēniem ļauj iepazīt savu iespējamo nākotnes profesiju un saprast, vai realitāte atbilst iedomātajam.
Emocijām un pārdomām bagāta bija viesošanās rūpnīcā, kur strādā cilvēki ar dažādiem attīstības traucējumiem – gan fiziskiem, gan arī garīgiem. Skolēni labprāt strādāja ar viņiem kopā – pārlīmēja krāsu iepakojumiem svītru kodus, lika zīmogus uz detaļām, kārtoja kastītēs mēģenes pēc vienāda izmēra un tamlīdzīgus vienkāršus darbus, kur nav nepieciešamas īpašas zināšanas, bet viss tiek veikts daudzmaz automātiski un monotoni.
Nedēļas laikā apmeklējām arī dažādus muzejus gan Bonnā, gan Ķelnē un tuvākajā apkārtnē, iepazīstoties ar rūpniecības iekārtu, dažādu mašīnu un lidaparātu attīstības vēsturi, kā arī tehnikas muzeju, kurā tiek organizētas arī mācību stundas vēsturē un fizikā, jo iespējams praktiski darboties un izprast fizikālos likumus ar interesantiem eksperimentiem. Pabijām gan zobārstniecības rūpnīcā „Sirona”, gan arī „Tyco-Electronics”, kas nodarbojas ar dažādu mikroshēmu pārbaudi un izgatavošanu. Šajās rūpnīcās tiek uzņemti mācekļi, kuri arī stāstīja par sava darba specifiku un karjeras veidošanu, kas nemaz nav viegla, toties pēc tam darbs ir labi atalgots un interesants.
Vācijas draudzīgums un iedzīvotāju viesmīlība vēl arvien ikdienā staigā mums blakus, visi LNĢ projekta dalībnieki ir ieguvuši jaukus draugus gan Bensheimā, gan arī Turcijā, kur mēs viesojāmies decembrī. Nākamā tikšanās reize ir paredzēta aprīlī, kad visas trīs projekta skolas satiksies Limbažos.