Koncertlekcija “Mūsu stāsts par Rīgu”.
2021.gada 21.septembrī projekta “Latvijas Skolas somas “ finansēto koncertlekciju ar aizrautību vēroja visa Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēnu un skolotāju saime. Ikviens gan liels, gan mazs varēja doties muzikāli aizraujošā ceļojumā cauri gadsimtiem, piedzīvot dažādus mūzikas stilus, dzirdēt dziedājumus vairākās valodās un dejot līdzi jestrākām dziesmām. Caur teikām un atraktīvu stāstījumu mūziķi Jānis Ķirsis un Rūta Dūduma uzbūra klausītājiem vēsturiskus notikumus, kas radīja vēlmi ikkatram to redzēt savām acīm, dodoties ekskursijā uz Rīgu. Īpašs pārsteigums bija mūsu viesskolēnam no Japānas Kawamura Naojiro, kad mūziķi izpildīja dziesmu japāņu valodā. Kā atzina Naojiro, dziesmas vārdus viņš saprata un ļoti priecājās par šo muzikālo piedzīvojumu. Īpaši smieklīgi klausītājiem šķita dziesmas izpildījums somu valodā.
Ar šo koncertlekciju tika ieskandinātas Dzejas dienas Limbažu Valsts ģimnāzijā.
No 15. – 21. decembrim pirmssvētku noskaņās Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēni varēja noskatīties projekta “Latvijas skolas soma” finansētos pasākumus:
Izrādes ieraksts “Plastmasas huligāni”
1.-4.klašu skolēnus iepriecināja izrādes ieraksts “Plastmasas huligāni”, kurā tika atraktīvā veidā atspoguļota šobrīd visā pasaulē aktuālā tēma par plastmasas vākšanu un pārstrādi. Skolēni iepazinās ar Zero Waste kustību, kā arī uzzināja veidus, kā radoši izmantot otrreizējās izejvielas.
Skolēniem ļoti patika, kā tika atdzīvināts parasts plastmasas maisiņš. Radās idejas savu izrāžu veidošanā. Izrāde šķita aizraujoša, smieklīga ar ļoti labu aktierspēli.
Pēc izrādes skolēni klasēs mācījās salocīt maisiņu kā rādīja izrādē, lai aizņemtu mazāk vietas un pildīja darba lapas.
5.-9.klašu skolēni vēroja inovatīvi interaktīvo interneta izrādi “Klusētāji - ekrānā”, kura daudzus skolēnus uzrunāja ar savu precīzo tēlojumu pie kā noved vienaldzība savstarpējās attiecībās skolā, klasē, sabiedrībā. Noskatoties izrādi, ir iespēja aizdomāties un salīdzināt, kā mūsdienās un konkrētajā klasē tiek risinātas līdzīgas situācijas, kā skolēni rīkojas vai rīkotos līdzīgā situācijā. Izrādes tematika sasaucas ar skolas vienu no vērtībām – līdzatbildību. Mēs ikviens esam līdzatbildīgi par savu rīcību – par savstarpējo attiecību veidošanu, klusēšanu, neiesaistīšanos dažādās dzīves situācijās.
Skolēni pēc šīs izrādes labāk izprot, kas ir teātra izrāde; ka to var spēlēt arī savādāk, neatrodoties uz skatuves. Daudziem šķita saistoši, ka klases ietvaros varēja izlemt, kuram no izrādes varoņiem sekot līdzi visas izrādes laikā.
Izrāde tika pasniegta interesanti, smieklīgi un saprotami. Ļoti interesanta ideja, kuru prata izspēlēt aktieri. It īpaši patika pats Ikars, jo no visiem tēliem viņš šķita visatraktīvākais, stāstīja ar lielu aizrautību.
Ģimnāzisti no 10.-12.klasei piedalījās digitālā koncertā “DAGAMBA feat TCHAIKOVSKY un LudwigVanRammstein”
Koncerts, kas nebeidz pārsteigt. Tā laikā skolēniem bija lieliska iespēja iepazīt dažādu klasiķu skaņdarbus apvienojumā ar dažādu žanru mūziku, kuru neierastā skanējumā ietērpa par mūzikas huligāniem dēvētā grupa DAGAMBA. Skolēni ieguva jaunu informāciju par starpžanru pieeju mūzikā. Atzina par interesantu, ļoti labu un vizuāli skaistu koncertu. Patika informācijas pasniegšanas veids. Koncerta laikā tiek paplašinātas skolēna zināšanas par mūzika, sniedz ieskatu Latvijas mūzikas dzīvē
Pēc pārrunām par koncertlekciju var secināt, ka skolēniem ļoti patika. Patika dažādu mūzikas stilu apvienojums un veids, kā tas tika apvienots. Saistoša šķita skaņdarbu sižetiskā līnija, iespēja uzzināt interesantus faktus par stiliem, grupām un komponistiem. Skatītājus pārsteidza pasniegšanas veids un izvēlētā vieta- Melngalvju nams. Caur DAGAMBA skaņdarbiem tika iemīļoti no jauna gan klasiskās mūzikas komponisti, gan grupa Rammstein.
Skolēni izteica vēlēšanos redzēt vēl kādu projektu ar grupu DAGAMBA un dziedātājiem, kuri izpilda dziesmas ar vārdiem.
Skolēni pildīja arī testu “Kahoote” par koncertlekciju ar nosaukumu “DAGAMBA koncerlekcija”
Domājot par šāda veida pasākumiem, var secināt, ka šis ir lielisks veids, kā skolēniem mācīt par dažādiem jautājumiem ārpus ierastā stundu formāta. Šo pieredzi var izmantot kā kultūras faktu centralizētajā eksāmenā latviešu valodā. Priecē, ka skolēniem ir iespēja turpināt baudīt dažādas kultūras norises attālināti “Latvijas Skolas soma” projekta ietvaros.