Literātam un dzejniekam Robertam Mūkam veltītais jaunrades darbu konkurss

Jau otro gadu, latviešu valodas un literatūras skolotājas I.Bērziņas mudināti, 4.-6. klašu skolēni piedalās šajā konkursā. Šī gada jaunrades radošo darbu konkursa tēma bija "Iztēle un realitāte".  6.b klases skolnieces Elīnas Čivčes - Vaivodes darbs ieguva ATZINĪBU, bet 5.b klases skolniece Ance Kustavus saņēma PATEICĪBU. Apsveicam meitenes un priecājamies par viņu panākumiem!

WhatsApp Image 2022 11 08 at 06.12.15

Mācāmies būt līdzatbildīgi un nepievērt acis uz to, ko jāredz

Mācāmies būt līdzatbildīgi un nepievērt acis uz to, kas jāredz. Redzam, ka daudziem jauniešiem ir grūtības ar mobilo telefonu jēgpilnu lietošanu. Vienojoties gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem, esam lēmuši, ka negribam iet ceļu ar iekārtu aizliegšanu, bet gribam kopīgi strādāt pie izglītošanas un izglītošanās. Tā 02.11. LVĢ viesojās Latvijas Universitātes profesore Zanda Rubene un stāstīja: 

1. Kas raksturo digitālo paaudzi? Kā viņi domā, kā mācās, kā socializējas?

2. Kā un kāpēc mācīt skolēniem jēgpilni lietot tehnoloģijas, tostarp mobilos telefonus?

3. Kā atšķiras skolēnu vajadzības un iespējas dažādos vecumposmos? Kāds atbalsts no vecākiem un skolotājiem tāpēc nepieciešams?

Nodarbības ieraksts apskatāms LVĢ Facebook ierakstā: https://www.facebook.com/events/1101183470566171/?ref=newsfeed 

Savukārt prezentācija pievienota pielikumā.

Šis ir sākums garam ceļam, kas kopīgi ejams.

Nikotīna aktualitāte un tā ietekme jauniešu vidū (SALT) - prezentācija
________________

Otra lieta, kur redzam, ka jārīkojas, ir saistīta ar e-cigarešu lietošanu mūsu skolas skolēnu starpā. 12. klašu skolēni Ance Krūmiņa un Rūdis Saulītis ir veikuši pētījumu, aptaujājot LVĢ 4.-12. klašu skolēnus, un iegūtie dati rada bažas. Daži no secinājumiem:

1. Mūsu skolā nikotīna saturošo produktu izmantošana ir aktuāla problēma, par kuru ir nepieciešams runāt. 

2. 63 skolēniem no aptaujātajiem ir izveidojusies atkarība, un tikai 28% ar to ir tikuši galā. 

3. Jaunieši regulāri iegādājas SALT, jo tos lieto regulāri un tie ātri "beidzas", līdz ar to iztērē lielas naudas summas.

Prezentācija ar sīkāku informāciju apskatāma pielikumā.

Digitālā paaudze skolā - prezentācija

WhatsApp Image 2022 11 03 at 07.27.37

Saliedēšanās stafetes 7.-11. klasēm

Stafetēs piedalījās 11 komandas, kurās skolēni sadarbojās un pildīja dažādus uzdevumus, kopīgi meklējot risinājumus, papildinot viens otra zināšanas un prasmes un veicinot savstarpēju sadarbību. Paldies sporta skolotājiem Agrim Ķirsim un Igo Ažukam par daudzveidīgiem uzdevumiem.

burbulis1 111

LVĢ pašpārvaldes aktīvistu dalība Limbažu novada jauniešu forumā "Burbulis" Salacgrīvā

Limbažu novada jauniešu forumā "Burbulis" Limbažu Valsts ģimnāziju pārstāvēja skolēnu pašpārvaldes aktīvistes Kerija Nellija Dunska, Paula Joma, Evelīna Paegle un Samanta Pētersone, kā arī skolotāja Baiba Cīrule.

Forumā tika runāts par efektīvu komunikāciju, kur meklēt informāciju un iespējas, kā un ar ko komunicēt par problēmām un kā iesaistīties lēmumu pieņemšanas procesos. Ikviens dalībnieks varēja aktīvi iesaistīties grupu darbā ar savu viedokli un redzējumu. Ar savu dzīves stāstu forumā dalījās limbažnieks Artūrs Jenots. Noslēgumā muzicēja apvienība "Palab pakreis".

Pēc pasākuma ikviens dalībnieks atzina, ka bija vērtīgi satikties un iepazīties ar citu skolu jauniešiem, un apmainīties ar viedokļiem, un atrast kopīgas tēmas sarunām un draudzībai.

DSC 0013

DSC 0070

DSC 0209

DSC 0266

Foto: Guntis Apse

 

1.-6.klašu skolēnu stafetes ar uzdevumiem tekstpratībā

Skolēni piedalījās daudzveidīgās stafetēs ar dažādiem uzdevumiem, kuros bija jāzina gadalaiki un mēneši secīgi, nedēļas dienas pareizā secībā, jāaprēķina dotās izteiksmes un noteikts skaits bumbiņas jāiemet vārtos. Jānosauc alfabēts un jādarbina abas smadzeņu puslodes, izlecot attēlotās pēdu un plaukstu kustības. Jāsaliek cipari pulkstenī. Klases stafetēs kopīgi darbojās un palīdzēja viens otram, tika veicināta klases saliedēšana un sadarbība, kā arī trenēta izpratne par matemātikas, latviešu valodas un dabaszinības uzdevumiem caur sportiskām aktivitātēm. Īpašs paldies vecāko klašu skolēniem, kuri iesaistījās stafešu organizēšanā un vadīšanā: Laura Noriņa, Lelde Noriņa, Laura Bērziņa, Karlīna Torima, Gustavs Ailts, Toms Jansons, Kārlis Āboliņš, Kristians Aleksandrs Jerumanis, Ģirts Armands Ozoliņš.

Soc dien

Soc dien11Foto: Eduards Krūmiņš

Dzejolis kā dāvana!

Septembris Limbažu Valsts ģimnāzijā aizritējis dzejas noskaņās. Priecājāmies paši un dāvinājām dzejas prieku apkārtējiem gan savā skolā, gan pilsētā.

Šā gada dzejas dienu moto Dzejolis – dāvana.

7.-12. klašu skolēni katrs meklēja un izvēlējās savu dzejoli, kuru vēlētos dāvināt kādam īpašam cilvēkam. Tapa brīnišķīgi pārsteigumi – apsveikumi, kurus saņēma gan skolas darbinieki, gan nejauši Limbažu pilsētas ielās sastapti cilvēki.

 Skolotaju kolaza0000

Skolas gaiteni rotā dzejoļu - dāvanu izstāde – dzejoļi draugam, mammai un tētim, laipnajai pārdevējai, vienmēr smaidīgajai skolotājai u.c. Katru vizuāli noformēto dzejoli papildina sirsnīgs novēlējums adresātam.

kresli 1

kresli 2

kresli 4

1.-4. klašu skolēni veidoja dzejas krēslus. Gan skolas telpās, gan pagalmā katrs varēja piesēst dzejas krēslā un iegrimt iztēles un dzejas pasaulē.

 kresli 5

Glītrakstīšanas konkurss 5.A un 5.B klases skolēniem

Septembrī 5.klašu skolēni literatūras stundās apkopoja informāciju par skolas pieredzi, aptaujāja vecākus un vecvecākus par viņu skolas laiku. Secināja, kas kopīgs un atšķirīgs skolai agrākos laikos un mūsdienās.

Interesi skolēnos raisīja Aspazijas un V.Belševicas daiļdarbu fragmenti par daiļrakstīšanu jeb glītrakstīšanu - agrāk skolās tas bija obligāts mācību priekšmets. Tad nu nolēmām, ka klasē sarīkosim konkursu, lai noteiktu “Glītākā rokraksta īpašnieku”. Uzrakstīto vērtēja gan paši piektklasnieki, gan 4. un 6.klases skolēni.

Apsveicam Undīni Skreituli (5.A)  un Anci Kustavus (5.B), kuras ieguva titulu “Glītākā rokraksta īpašniece” un tika pie nelielām balviņām!

kopi 

Ērika Vilsona monoizrādi "Pazudušais dēls"

28.septembrī projekta " Latvijas Skolas soma" ietvaros 8.-12. klašu skolēniem bija iespēja noskatīties Liepājas aktiera Ērika Vilsona monoizrādi "Pazudušais dēls".

Ar minimālu rekvizītu pielietojumu- galds ar paceļamo virsmu, svecīte, ūdens pudele, trīs zīmuļi, daži sērkociņi- aktieris vispirms īsumā pastāstīja, kā top luga, kas ir tās pamatā, kāds ir lugu žanriskais iedalījums un kāda ir lugas kompozīcija. Pēc īsā ievada sekoja lomu sadalījums, katrai lomai no skolēnu vidus atrada varoņu prototipus. Un luga sākās... Apbrīnojama bija aktiera spēja pārvaldīt publiku, pirmkārt atceroties lomu sadalījumu, otrkārt, ar balss intonāciju panākt notikumu dramatismu. Kā zināms, traģēdijas pamatā, ir kāds konflikts, arī šoreiz tas bija neizbēgams. Aktieris Ē. Vilsons meistarīgi savija R. Blaumaņa varoņu konfliktus ar mūsdienu situāciju. Cilvēka būtība un paaudžu konflikti faktiski ir tie paši, tikai situācijas citas. Jaunieši, iejūtoties lomās, varēja pārdomāt savu rīcību, izvēli vai pat saskatīt līdzību ar galveno varoni Krustiņu, Pūlīšu Pauli, Ilzi vai Matildi, trako Ažu. Un vēl jo vairāk tapa skaidrs, kāpēc R. Blaumanis šo lugu nosaucis nevis par traģēdiju, bet bēdu lugu. Pēc lugas noskatīšanās skolēni labprāt dalījās pārdomās par redzēto, sevišķi tie, kuriem bija "jāspēlē" lomas. 

     oo  WhatsApp Image 2022 10 11 at 08.16.54

     Skolas soma LV100 krasains1

Piesakies Bebr[a]s izaicinājumam!

Aicinām piedalīties pasaulē lielākajā informātikas un loģiskās domāšanas izaicinājumā 4.-12.klasei, kas dod skolēniem lielisku iespēju pārbaudīt sevi un aizstāvēt arī savas skolas un klases godu.

Bebr[a]s ir vienīgais ārpusskolas aktivitāšu konkurss, kam nav nepieciešamas speciālas priekšzināšanas, tādēļ piedalīties aicināts ikviens skolēns, neatkarīgi no sekmēm. Konkursa laikā skolēni, izmantojot loģisko un algoritmisko domāšanu, risina aizraujošus uzdevumus, kas interesantā veidā prezentē dažādus informātikas pamatprincipus un teorijas.

Šogad konkurss norisināsies tiešsaistē no 7. līdz 27. novembrim. Bebr[a]s iespējams pieteikties gan individuāli, gan kā klasei. Reģistrētajiem dalībniekiem konkursa norises periodā būs pieejami uzdevumi, kā arī treniņversija ar iepriekšējā gada uzdevumiem. Uzdevumi jāizpilda vienu reizi, to izpildei izvēloties sev ērtu laiku konkursa norises periodā. Uzdevumus katrs skolēns pilda individuāli, pie sava datora, pieslēdzoties konkursa sistēmai.

Katrai vecuma grupai (4.klase, 5.-6.klase, 7.-8.klase, 9.-10.klase, 11.-12.klase) būs 15 dažādas grūtības uzdevumi. To izpildei dotas 35 minūtes, līdz ar to, varēsiet iekļauties vienā akadēmiskajā stundā.

Skolēni ar labākajiem rezultātiem tiks aicināti piedalīties konkursa otrajā kārtā un apbalvošanas pasākumā!

Reģistrējies un uzzināt vairāk par Bebr[a]s šeit.

Nenokavējiet pieteikšanos – reģistrācija līdz 1. novembrim!

bebras.png