Nodarbība par filmu veidošanu

7.novembrī ar iniciatīvas „Skolas soma” atbalstu 7.b, 8.a un 9.a klašu skolēni piedalījās nodarbībā par filmas veidošanu. To vadīja „FILMBOX” studijas dibinātājs, režisors Armands Ekštets. 

fv1

"Kā uzņemt savu filmu?”

 

Ko es gribu?

Kāpēc es gribu?

Kāda tam ir jēga?

Kāds ir mans mērķis?

fv2

Ideja jānoformulē vienā teikumā!

 

Mana filma būs par galveno varoni, kurš vēlas apceļot pasauli uz vienriteņa.

 

 

Galvenais varonis 8.a klases skolēns Rainers Kukulis.

fv3

Kāds ir filmas uzdevums?

 

Saintriģēt skatītāju.

Radīt interesi.

Reklamēt produktu.

Reklamēt sevi.

 

 

Mūs - skatītājus – saintriģēja 8.a klases skolēns Kristians Vārsbergs.

fv4

Režisors Armands Ekštets iepazīstināja ar dažādām profesijām, kuru pārstāvji piedalās filmas veidošanas procesā.

 

                Ko dara filmas producents, scenārists, gaismotājs...

               

 

 

Gaismotāja izmēģinājumos piedalījās 8.a klases skolēns Ringolds Reiziņš.

 

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

 

 

 

Karjeras attīstības atbalsta pasākums „Profesiju kokteilis”

2018.gada 15.un 29.oktobrī Limbažu novada ģimnāzijas 9.a, 9.b un 11.a klases skolēniem bija iespēja piedalīties projekta Nr.8.3.5.0/16/1/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros organizētajā karjeras attīstības atbalsta pasākumā Profesiju kokteilis. Pasākuma ietvaros notika divas dizaina darbnīcas, kurās tika runāts par un ap dizainu – grafisko, produktu un pakalpojumu dizainu. Pasākuma moto:

Divas limbažnieku galvas ir gudrākas par vienu – komandas darbs!

Dizaina darbnīcas vadīja Latvijas Mākslas akadēmijas studente Beatrise Lasmane. 

pk1

Beatrise Lasmane par gūto pieredzi darbā ar skolēniem: 

„Šī man bija ļoti vērtīga un jauna pieredze, kura, noteikti, noderēs turpmāk. Šīs pieredzes laikā es apguvu prasmi runāt jaunu cilvēku auditorijas priekšā, kas nebūt nav tik vienkārša, tas pieprasa pūles noturēt jaunā cilvēka uzmanību. Vēl man bija iespēja sakopot visu līdz šim uzkrāto pieredzi par dizainu. Sapratu, ka pēdējos gados esmu tiešām gājusi cauri lielai informācijas plūsmai tieši produktu un grafiskā dizaina sfērās, rezultātā uzkrājot, pēc savām domām, nozīmīgākos punktus, par kuriem arī runāju savās divās nodarbībās. Vērsu uzmanību uz to, kas ir pilnvērtīgs, labs dizains, analizējot un diskutējot par jau esošiem paraugiem. Stāstīju arī par izglītības iegūšanas iespējām, kuras iespējamas gan pēc pamatskolas, gan vidusskolas. 

pk2

Pirmajā nodarbībā vairāk vadījos pēc sevis izveidotās prezentācijas, kurā apkopoju Latvijas un ārzemju dizaina paraugus, kā arī rādīju savus darbus. Visu klašu skolēni bija gana ieinteresēti. Prezentācijas ietvaros stāstīju arī par dizainera karjeras iespējām, kuras tiešām ir daudz. Centos vērst uzmanību uz komandas darbu, jo dizaineriem vienmēr ir jāstrādā komandā. Arī mēs, kā viena liela komanda, likām galvas kopā un gājām cauri dizainera ikdienas procesiem. Pirmās nodarbības noslēgumā izvirzījām problēmas un mērķauditoriju, ar kurām strādājām otrā nodarbībā. 

pk3

Otrajā dizaina darbnīcas tikšanās reizē mēs sākām rīkoties.

Izvirzītā problēma: LNĢ jauniešiem vajadzētu vairāk laika pavadīt ārā starpbrīžu laikā. Kopīgi analizējām ļoti daudz un dažādu sēžamo solu risinājumus. Pētījām, kā mūsu skola izskatās no ārpuses, un kāds varētu būt šis papildinošais elements, mūsu ideālais soliņš. Jaunieši daudz domāja un skicēja, kas varētu būt pievienotā vērtība. Līdz mēs nonācām pie sola, kurā būtu iebūvējams pulkstenis, kurš neļautu nokavēt stundas. Sols palika starp skicēm, bet var jau būt, ka nākotnē izgatavosim šos LNĢ īpašos soliņus! 

pk4

Savukārt, 9.b klases skolēni veidoja plakātu sava klases audzinātāja Agra Ķirša kompjūtera darbvirsmas ekrānam. Kopīgi noskaidrojām, ar ko viņš nodarbojas, kāda ir viņa ikdiena un kas ir tās lietas, kuras atsvaidzina viņa ikdienu. Daudz ilustrējām klasesbiedrus un domājām par uzjautrinošu saukli. Jauniešiem bija liela interese, kā to var realizēt datorprogrammās. Ar šiem jauniešiem sarunāju, ka pēc laiciņa pabeigšu darbu pati, fiksēšu procesu bildēs, kuras viņiem pārsūtīšu.

            Kopumā darbs ar LNĢ jauniešiem bija lielisks, nedaudz nogurdinošs, bet izglītot un iedvesmot jauniešu ir patīkami!” 

pk6

Skolēnu atsauksmes pēc pasākuma:

  • „Vienkārši tika saputrota galva. Mans nākotnes plāns bija izplānots, līdz atnāca šitā foršā ideja un parādīja, ka ir vēl kaut kas inčīgs, ko darīt!”
  • „Uz ikdienas lietām vairs neskatīšos kā parasti. Viss ir iespējams!”
  • „Šodien daudz uzzināju par mākslu un dizainu. Ir iemesls pārdomāt par nākotnes profesiju.”
  • „Uzzināju daudzas svarīgas lietas par mācībām, par dizainu (portfolio, pieņemšana, universitāte...). Mīti un realitāte par produktu dizainu.”
  • „Aizrautīgs stāstījums, labi izveidota prezentācija, brīva attieksme, atvērta saziņa.”

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

Seminārs par izglītības un darba iespējām medicīnas nozarē

17.oktobrī Limbažu novada ģimnāzijas skolnieces – Zane Krutova (9.a kl.), Lāsma Kreišmane (12.c kl.), Samanta Spurava (12.c kl.), Linda Madara Bilinska (12.c kl.) – un karjeras konsultante Ieva Ratniece piedalījās seminārā Valmierā par izglītības un darba iespējām medicīnas nozarē, ko organizēja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Rīgas Stradiņa Universitāti, LU P.Stradiņa medicīnas koledžu, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Valmieras slimnīcu.

                Bija iespēja iepazīties ar medicīnas nozari, tās profesijām un nozares attīstības perspektīvām, izaicinājumiem un jaunumiem, kā arī uzzināt par plašo izglītības iespēju klāstu medicīnas jomā.

1  2

 

Seminārā ikviens varēja piedalīties  arī praktiskākajās darbnīcās –

  • “Rokdarbi” – šūšana ar ķirurģiskajiem diegiem un adatu SIA “Vidzemes slimnīca” ķirurģijas nodaļas pārstāvis;
  • “Izglāb Joriku!” – pirmās palīdzības sniegšana, lūzumu fiksēšana, brūču pārsiešana SIA “Vidzemes slimnīca” traumatoloģijas nodaļas pārstāvis;
  • Situācijas izspēle – palīdzi cietušajam NMPD pārstāvis.

3  4

 

Skolnieču atsauksmes pēc semināra:

„Ļoti izglītojošs pasākums, vairāk uzzinājām par studiju iespējām medicīnas koledžās un par medicīnas nozarēm. Ļoti patika radošās darbnīcas, īpaši ķirurģiski šūt brūci (brūces imitāciju). Bija iespēja veikt imitētu zāļu (NaCl) injekciju, kas mums likās interesanti. RSU studentes stāstījums radīja priekšstatu par studentu dzīvi un notikumiem RSU.”

Atziņas no semināra:

  • „Visgrūtākais darbs – darbs ar cilvēkiem.”
  • „Darbs, ko nevar paņemt uz mājām un nevar atlikt uz rītdienu.”

 

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

Zinātnieku nakts 2018

28.septembrī Limbažu novada ģimnāzijas skolēni un skolotāji apmeklēja Eiropas Zinātnieku nakts pasākumus, kuru vadmotīvs šogad bija „Zinātne veido mūs”. Apmeklētājus uz ekskursijām laboratorijās, eksperimentiem, diskusijām ar zinātniekiem, pētnieciskajām darbnīcām un citām izzinošām aktivitātēm aicināja zinātniskie institūti un augstskolas.

            Vispirms devāmies uz Psihosomātiskās medicīnas un psihoterapijas klīniku, kur analizējām īsfilmas, darbnīcā centāmies atpazīt personības tipus un analizēt tos, izspēlējām „Cilvēku emociju analīzi”, kā arī pildījām viktorīnu par psihosomatiskās medicīnas faktiem un jaunākajiem pētījumu rezultātiem. 

zn1  zn2

Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskajā institūtā „BIOR” viesojāmies vairākās pieturās. Pieturā „No tumsas uz gaismu” atklājām ķīmijas zinātņu pasauli: slikto un labo pelējumu garšaugos, tējās, sierā un citur. Pieturā „Mūsu ēšanas paradumi” veidojām izpratni un pētījām mūsu ēšanas paradumus – cik apēdam gada laikā, cik saldus produktus patiesībā mēdzam ēst ikdienā. Pieturā „Baktērijas mums visapkārt” varējām vērot baktēriju slepeno dzīvi – kā baktērijas nemanāmi ceļo no rokām uz priekšmetiem un uz pārtikas produktiem. 

zn3  zn4 

zn5  zn6

zn7  zn8  

zn9 

Latvijas Universitātes Dabas mājā apmeklētāji varēja iepazīties ar inovatīvu mākslīgā intelekta tehnoloģiju, kas ļauj vadīt dronu ar domas palīdzību.

            Zinātnieku nakts pasākumi aicināja atklāt, kā zinātne veido mūs! 

zn10  zn11

            Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

 

8. a klases pārgājiens

            7.septembrī 8.a klases skolēni un skolotāji Ieva Ratniece un Doxsey Andrew Ellis devās vairāku kilometru garā pārgājienā uz zemnieku saimniecību Katvaru pagastā „Priedītes”. Apskatījām un izmantojām arī iespēju izjāt ar „Tinker” šķirnes zirgiem. Latvijā šīs šķirnes zirgi ir retums. 

parg1  parg2  parg3

Bija iespēja arī pabarot trušus, vistas, kazas un aitas. 

parg 4  parg5  parg6

Skolēni tika iepazīstināti ar vienu no uzņēmējdarbības veidiem lauku teritorijā. Skolēni dienas noslēgumā bija ļoti noguruši, bet gandarīti par redzēto un  piedzīvoto. Tā bija lieliska iespēja tikties ar uzņēmēju un redzēt, ka arī laukos viss ir iespējams, ja vien paši vēlas un dara.

8.a klases audzinātāja Ieva Ratniece

„Pacelt pasauli”

11. maijā ar projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu 8. un 10. klašu skolēni piedalījās pasākumā „Pacelt pasauli”. Skolēni personīgās izaugsmes treneres Ligitas Milleres vadībā iepazinās ar mērķu plānošanas metodiku, lai jaunieši paši spētu izveidot savu nākotnes profesijas realizēšanas plānu. Nodarbībā jaunieši aizpildīja savu mērķa karti, trenerei iesakot idejas un iespējamos risinājumus, lai mērķu kartē plānotais būtu objektīvi izmērāms.

 

pp1  pp2

 

Skolēnu atsauksmes par pasākumu:

  • „Patika savas nākotnes plānošana. Iemācījos neļaut citu viedoklim sevi ietekmēt.”
  • „Es ieguvu daudz labu padomu par nepadošanos. Daļu jau savā dzīvē cenšos piepildīt un varu teikt, ka tas darbojas. Patika domu kartes veidošana.”
  • „Es šodien iemācījos ticēt sev un saviem mērķiem, kurus vēlos sasniegt. Es iemācījos nepadoties pie pirmajām grūtībām, bet gan cīnīties un ticēt sev. Man patika lekcija par mērķu sasniegšanu un atrašanu. Kā arī, protams, man patika zīmēt un taisīt domu, mērķu karti.”
  • „Es iemācījos, ka mērķi ir jāraksta tagadnes formā. Viss ir sasniedzams. Man patika viss kopumā, ir jauki reiz pa reizei paklausīties motivējošos cilvēkos!”
  • „Es iemācījos to, cik ļoti ir jāstrādā ar savām domām. Tās maina visu mūsu uztverē. Vēl es iemācījos, lai kaut ko patiesi sasniegtu, uz to ir jātiecas +liktenis arī mazliet palīdz. Man patika klausīties īstos dzīves stāstos un veidot domu karti.”  

 pp3  pp4

pp5

            Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

„Caur ērkšķiem uz zvaigznēm”

27. aprīlī ar projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu 7.klašu skolēni piedalījās pasākumā „Caur ērkšķiem uz zvaigznēm”. Fitnesa trenere Alise Putraima iepazīstināja ar savu karjeras ceļu, fitnesa treneres profesiju, izglītības un darba iespējām. Aktīvā nodarbībā skolēni iepazinās ar fitnesa treneres darba specifiku. Nodarbības noslēgumā tika pagatavoti un nogaršoti dažādi veselīgi smūtiji. Skolēni klausījās un darbojās ar lielu aizrautību. 

    ceu1  ceu2

                             ceu4  ceu3 

                                       ceu5  ceu6

ceu7

Pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece

Izglītības izstādes „SKOLA 2018” apmeklējums

23. februārī ar Limbažu novada ģimnāzijas un projekta Nr. 8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” atbalstu, 47 mūsu skolas audzēkņi apmeklēja izstādi „SKOLA 2018”, kas notika Starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā, Rīgā.

skola2018

Izstāde „SKOLA 2018” bija lieliska iespēja skolēniem vienuviet iegūt visaptverošu un kvalitatīvu informāciju par izglītības iespējām Latvijā un ārzemēs, uzdot interesējošos jautājumus un saņemt izsmeļošas atbildes no augstskolu, koledžu un tehnikumu studentiem, audzēkņiem un mācību spēkiem. Jaunieši izstādē varēja izmēģināt roku arī dažādās profesijās, piedalīties konkursos un citās aktivitātēs.

skola2018 1skola2018 2skola2018 3

„SKOLA 2018” apmeklējums bija lietderīgs, lai savlaicīgi iegūtu informāciju par iespējamo izglītības veidu un virzienu.

skola2018 4skola2018 5

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Karjeras attīstības atbalsta pasākums „Mērķtiecīgs radošums labam rezultātam”

19.februārī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros notika karjeras atbalsta pasākums „Mērķtiecīgs radošums labam rezultātam”.

            Radošo NEdarbnīcu vadīja personīgās izaugsmes trenere Vita Brakovska. Izmantojot radošās domāšanas metodi un piemērus, Limbažu novada ģimnāzijas 9.-12.klašu skolēni tika motivēti apzināt un praktiski pielietot savus iekšējos resursus savas potenciālās nodarbošanās definēšanai, lai stiprinātu savu konkurētspēju nākotnes darba tirgū.

pas1

Radošo NEdarbnīcu vadīja Vita Brakovska (biedrība ZINIS)

Vitai Brakovskai ir desmit gadu pieredze darbā ar inovatīvas uzņēmējdarbības jautājumiem. Strādājot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, saņemta Eiropas Komisijas atzinība par LIAA konkursa „Ideju kauss” ieviešanu. Savukārt, divpadsmit gadu pieredze NVO sektorā Vitai ir devusi iespēju dalīties ar iedvesmojošiem karjeras izaugsmes piemēriem, kas vienmēr ir aktuāli jauniešiem. Viņa regulāri konsultē ideju autorus un vadījusi daudzas Radošās NEdarbnīcas, jo īpaši – jauniešu konkurētspējas stiprināšanai.

pas2

LNĢ skolēni veic iesildošo vingrinājumu

            Skolēni tika iepazīstināti ar izaugsmes ABC mūsdienās – lai ko tu domā – domā citādi! Demonstrējot piemērus, tika uzsvērts, ka praktiskais radošums mīt katrā no mums. Ar dažādām metodēm tika rosināts skolēnu radošais gars.

pas3

Skolēni iepazīstas ar Latvijas uzņēmēju ražojumu kolekciju

            Lai iepazīstinātu skolēnus ar mūsdienu darba tirgus specifiku, tika minēti Latvijas uzņēmēju pieredzes stāsti. Piemēram, Emīla Pakārkļa ideja par iPhone Fotografēšanas skolu, Ilvas zīmols Kalnup. Nereti ir dzirdēts teiciens, ka Latvijas grāvjos un pļavās aug zelts. Vita Brakovska rosināja skolēnus to saskatīt un izmantot!

pas4pas5

Skolēni dalās ar savām inovatīvajām idejām!

            Skolēni atzina, ka nodarbības bijušas aizraujošas, arī izglītojošas, motivējošas. Sapratuši, ka Latvija ir Iespēju zeme ikvienam. Pievienotā vērtība ir svarīga! Domāt ārpus kastes! Skolēni ieguva ticību savām idejām, iespējām. Saprata, ka mūsdienās robežas nav svarīgas!

Vairāk bildes ŠEIT!

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Foto: Uldis Bušs

Karjeras attīstības atbalsta pasākums

2018.gada 1.februārī Limbažu novada ģimnāzijas 7.a un 7.b klases skolēniem bija iespēja piedalīties projekta Nr.8.3.5.0/16/1/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros organizētajā karjeras attīstības atbalsta pasākumā Savu sapņu īstenotāji.

Divas lieliskas nodarbības vadīja režisors un aktieris Mārtiņš Eihe

eihe1

7.a klases skolēni, klases audzinātāja Ieva Ratniece un režisors Mārtiņš Eihe

 

     Nodarbības ievadā Mārtiņš Eihe pastāstīja par sevi, savu radošo darbu.

     Praktiskā nodarbībā režisors uzsvēra prasmes, kuras topošajos darbiniekos vēlas redzēt darba devēji. Vienmēr tiek izvērtētas dažādas īpašības, prasmes un iemaņas, ko vienā vārdā apzīmē kā kompetences. Daļa no tām ir tā saucamās tehnoloģiskās zināšanas jeb kompetences – tās ir skaidri izmērāmas un novērtējamas. Otra daļa ir sociālās kompetences, kas ietver gan cilvēka personības iezīmes, gan viņa motivāciju, arī vērtības. Tās ir daudz grūtāk izmērāmas, tomēr ne mazāk svarīgas. Skolēniem bija iespēja pārbaudīt savas spējas strādāt komandā, tāpat parādīt savu iniciatīvu un proaktivitāti gan ideju, gan risinājumu radīšanā. Nodarbības bija tik lieliskas, jo skolēni izrādīja vēl vienu ļoti svarīgu prasmi – aizrautību.

     Tā bija lieliska iespēja tikties ar iedvesmojošu un radošu personību. Jebkuras klases izaugsmes pamatā ir draudzīga, saliedēta un mērķtiecīga komanda. Nodarbībās tika radīta patīkama klases iekšējā atmosfēra un uzlabojās savstarpējā komunikācija.

     Skolēni atzina, ka bijis interesanti darboties, tāpat uzzinājuši daudz jauna gan par sevi, gan citiem klasesbiedriem, piemēram, ka lielākajai daļai klasesbiedru patīk garšīgi paēst, un lielākoties par to arī domā. Pastāv paniskas bailes no nāves. Lielākā skolēnu daļa cenšas viens otram līdzināties, neizcelties citu vidū, neizcelt savu individualitāti. Nodarbību laikā klasesbiedri kļuva saliedētāki. Kopumā interesanti pavadīja laiku, pildot visdažādākos uzdevumus, gan jautrus, gan nopietnus. Skolēni saprata, ka biežāk vajadzētu saturīgi sarunāties, būt kopā un nebēgt no problēmām. 

eihe2

 

eihe3 eihe4

7.b klases skolēni nodarbībā „Savu sapņu īstenotāji”

 

Skolēni aizpildīja arī darba lapas Esi savas dzīves režisors, kurās iepazina un atklāja sevi. Aprakstīja savus ieradumus – lietu kārtību, dienas plānu, kas patīk un kāpēc, nozīmīgākās īpašības, kurām jāpiemīt veiksmīgiem cilvēkiem, ko vēlētos sasniegt. Tāpat izvirzīja dzīves mērķi un izstrādāja nākotnes vīziju – kādi konkrēti darbi būtu jāveic sevis pilnveidei, jauniem sasniegumiem. 

 

Vairāk bildes ŠEIT!!

 

Limbažu novada ģimnāzijas karjeras konsultante Ieva Ratniece

Foto: Uldis Bušs

SWEDBANK PRAKTISKĀ MĀCĪBSTUNDA „DZĪVEI GATAVS”

     30.janvārī 11.a un 11.b klases skolēniem klases stundu vadīja Swedbank pārstāvis, finanšu konsultants Reinis Jansons. Stundas tēma bija budžeta veidošana, ekonomiskās izvēles. 

     Sākumā tika noskaidrots, kāpēc jāplāno budžets:

  • lai salāgotu vēlmes ar iespējām;
  • lai samazinātu nelietderīgus tēriņus;
  • lai sagatavotos neparedzētām situācijām.

     1swed

Skolēni tika iepazīstināti ar pieciem budžeta plānošanas soļiem:

  1. izdevumu uzskaite;
  2. analīze – kam, kāpēc, cik tērējam;
  3. mērķi – ko vēlamies mainīt;
  4. plāns – kā iecerēts mērķi sasniegt;
  5. plāna realizēšana.

Tika noskaidrota nepieciešamība pēc finanšu „drošības spilvena”, kā arī analizēts, kā to var veidot:

  • uzkrājumi;
  • apdrošināšana;
  • spēja aizņemties.

2swed3swed

     Praktiskā nodarbībā skolēni, pielietojot stundas sākumā iegūtās teorētiskās zināšanas par mājsaimniecības izdevumu struktūru un uzkrājumiem, iejutās finanšu konsultanta profesijā – veica gadījumu analīzes un pamatoja pieņemtos lēmumus.

     11.klašu skolēni pēc nodarbības atzina, ka ieguvuši jaunas zināšanas par finanšu plānošanu. Bija ļoti vērtīga tikšanās. Swedbank pārstāvis spēja ieinteresēt auditoriju!

4swed5swed