"Ar bāliņu dancot gāju"

Komponists - Andris Kontauts

Teksts - latviešu tautas dziesma

Izpildītājs - Limbažu Valsts ģimnāzijas 7.-12.klašu skolēni

Zīmējumi - Eleonora Gulbe un Marta Zemīte

"Atklāj kopā ar Skudru Urdu"

2.a klase martā turpina dalību akcijā "Atklāj kopā ar Skudru Urdu". Šomēnes pētām gaisa īpašības. Veicām gan Skudras Urdas uzdotos uzdevumus, gan paši savus eksperimentus. Skolotājas Indras padomi tiešsaistē, maza vecāku līdzdalība ļāva 23 mājās tapt brīnumiem. Pamēģini, varbūt arī Tev iepatīkas pētīt un atklāt!

Sveicam LĪVU TAURIŅU ar iegūto 1. vietu

SVEICAM LĪVU TAURIŅU ar iegūto 1. vietu

Limbažu, Alojas un Salacgrīvas novadu ķīmijas 

olimpiādē un uzaicinājumu piedalīties valsts olimpiādē!

Vēlam veiksmi un turam īkšķus!

Paldies skolotājai GUNAI GRIGORJEVAI par ieguldīto darbu!

test tube

Sveicam Kristīni Annu Garklāvu ar iegūto 1. vietu

SVEICAM KRISTĪNI ANNU GARKLĀVU ar iegūto 1. vietu

Limbažu, Alojas un Salacgrīvas novadu latviešu valodas

un literatūras olimpiādē un uzaicinājumu piedalīties valsts olimpiādē!

Vēlam veiksmi un turam īkšķus!

Paldies skolotājai VELGAI KALĒJAI par ieguldīto darbu!

91032263 stock vector retro writing pen icon on white background vector illustration

Ko gaidīt no diagnosticējošajiem darbiem?

uzdevumi round 400x400px

Ko gaidīt no diagnosticējošajiem darbiem?

Februāris un marts jau ierasts ir 3. un 6. klases valsts diagnosticējošo darbu mēneši. Tuvojoties pārbaudījumu datumiem, vecākiem bieži vien rodas jautājums - kas vispār ir diagnosticējošie darbi, kam tie domāti un kā tie ietekmē bērna mācību rezultātus. Savukārt skolēni nereti uztraucas, jo valda neziņa, ko īsti gaidīt no šiem darbiem un kam būt gataviem. Lai atbalstītu vecākus un skolēnus šajā laikā, piedāvājam informatīvu rakstu par diagnosticējošajiem darbiem un ieteikumus, kā vecāki var palīdzēt bērnam valsts pārbaudes darbu laikā, izmantojot Uzdevumi.lv.

Kas ir diagnosticējošie darbi un kāds ir to mērķis?

Diagnosticējošos darbus veido Valsts izglītības satura centrs. Ik gadu tiek organizēti divi darbi 3. klasei (mācību valodā un matemātikā) un trīs darbi 6. klasei (mācību valodā, matemātikā un dabaszinībās). Mazākumtautību izglītības programmās paredzēts arī papildus diagnosticējošais darbs latviešu valodā.

Šo valsts pārbaudes darbu galvenais mērķis ir noskaidrot, vai izglītojamais ir apguvis pamatizglītības standartā noteiktās zināšanas un prasmes. Diagnosticējošā darba rezultāti palīdz pedagogam noteikt bērna zināšanu līmeni, kā arī saprast, kāds atbalsts viņam ir vajadzīgs, lai līdz mācību gada noslēgumam pilnveidotu un nostiprinātu apgūstamās zināšanas.


Kā diagnosticējošie darbi ietekmē bērna mācību rezultātu?

Diagnosticējošo darbu rezultātu vērtē procentos, tomēr šis rezultāts neietekmē skolēna vērtējumu ne semestrī, ne mācību gadā. Kad diagnosticējošais darbs ir pabeigts un novērtēts, skolotājs sniedz atgriezenisko saiti skolēnam un viņa vecākiem par bērna zināšanām.

Lai mazinātu satraukumu par pārbaudījumu saturu, vecāki kopā ar bērniem var laicīgi izmēģināt diagnosticējošo darbu uzdevumus. VISC mājaslapā ir publicēti iepriekšējo gadu darbu uzdevumi, ko bērns var izdrukāt un izpildīt mājās, pēc tam pārrunājot savas atbildes ar vecākiem vai skolotāju.


Kā diagnosticējošo darbu laikā izmantot Uzdevumi.lv?

Portālā Uzdevumi.lv vecākiem un bērniem ir iespēja iepazīties ar diagnosticējošo darbu treniņuzdevumiem, kas palīdzēs izprast to struktūru, kā arī nostiprināt zināšanas un atkārtot jau iepriekš apgūto mācību vielu. Portāla treniņuzdevumi ir veidoti, balstoties uz iepriekšējo gadu valsts pārbaudes darbiem, un papildināti ar dažādām variācijām, pareizajām atbildēm un to skaidrojumiem.
 

Klikšķiniet uz saites, lai atvērtu diagnosticējošā darba treniņuzdevumus: Diagnosticējošo darbu treniņgrafiks


Diagnosticējošo darbu treniņuzdevumi un uzdevumu skaidrojumi portālā ir pieejami lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu, kas papildus katram izpildītajam uzdevumam sniegs arī pareizo atbildi un tās skaidrojumu. Papildus bez maksas atkārtot mācību vielu bērns var arī Uzdevumi.lv sadaļā “Virtuālā skola”, lasot teoriju un risinot uzdevumus dažādās skolas tēmās.


Ja ir neskaidrības par pašu darbu vai darba procesu, nebaidieties vērsties pie bērna skolotāja un lūgt papildus informāciju! Vēlam veiksmi!

Karjeras izglītība

 

Jautājumi pedagogam karjeras konsultantam

 

VEIKSMĪGA KARJERA NAV NEJAUŠĪBA, TĀ IR TAVA IZVĒLE!

Karjeras veidošana ir nepārtraukts process, kurā cilvēks izmanto informāciju par sevi un apkārtējo pasauli, analizē un pielieto to, lai izvēlētos savu nodarbošanās jomu un pēc tam jau konkrētu profesiju. Ir svarīgi apzināties, ka cilvēks pats piedalās savas dzīves – karjeras – veidošanā un plānošanā. Karjeras veidošana turpinās visas cilvēka dzīves garumā. Mainās cilvēks, mainās pasaule, rodas jaunas darba vietas un jaunas profesijas. Mainās prasības darbiniekiem. Viens no veiksmīgas karjeras nosacījumiem ir līdzsvars starp darbu, ģimeni un brīvo laiku.

Karjeras izglītība ir plānots pasākumu, kursu un programmu nodrošinājums izglītības iestādēs, lai palīdzētu izglītojamajiem attīstīt prasmes savu interešu, spēju un iespēju samērošanā, savu karjeras mērķu izvirzīšanā, karjeras vadīšanā; sniegtu zināšanas un izpratni par darba pasauli, tās saikni ar izglītību, par karjeras plānošanu un tālākizglītības iespējām, kā arī nodrošinātu efektīvu dalību darba dzīvē.

Karjeras izglītības īstenošana skolā notiek atbilstoši izstrādātajai programmai, izmantojot daudzveidīgas mācību metodes un darba organizācijas formas:

  • mācību priekšmetu stundās;
  • klases stundās;
  • individuālās un grupu nodarbībās;
  • ārpusstundu pasākumos;
  • mācību ekskursijās.

Karjera ir cilvēka resursu efektīva izmantošana dzīves mērķu sasniegšanai, cilvēka mērķtiecīga darbība savu kompetenču pilnveidei un izaugsmei visa mūža garumā. Tas ir nepārtraukts mācīšanās un attīstības process; tā ir cilvēka virzība visa mūža garumā gan sociālajā, gan profesionālajā jomā.

Karjeras izvēle ir atkarīga no indivīda personības īpašībām, interesēm, iespējām, iegūtās izglītības un sociāli ekonomiskās vides. Karjeras izvēles jautājumi ir būtiski gan bērniem un jauniešiem, gan arī viņu ģimenēm. Svarīgi, lai skolēni pēc iespējas agrāk saņemtu informāciju un padomus, kas dotu viņiem iespēju pamatoti izvēlēties pašu vēlmēm un spējām noderīgu turpmākās izglītības un darba dzīves virzienu. Karjeras konsultanta uzdevums ir ne tikai palīdzēt skolēniem attīstīt savu personību, veidot pašapziņu, iemācīties izprast pašam sevi, novērtēt savu pieredzi, sasniegumus, personiskās īpašības, stiprās un vājās puses, bet arī izpētīt dažādas karjeras veidošanas iespējas, rosinot skolēnus pieņemt svarīgus lēmumus savai dzīvei.

Izvēloties savas profesionālās karjeras virzienu un profesiju, jāņem vērā trīs būtiski nosacījumi:

  • lai profesija būtu interesanta un saistoša,
  • lai profesija atbilstu spējām,
  • lai varētu atrast darbu šajā profesijā.

Plānojot savu personīgo dzīvi, veidojot profesionālo karjeru un izvēloties profesiju, ir svarīgi saprast - ko pats cilvēks GRIB, VAR un ko VAJAG sabiedrībai.

Ekrānuzņēmums 2021-02-10 123518.jpg

GRIBU - tās ir cilvēka intereses, vēlmes, centieni, būtiskais dzīvē un darbā. Iespējams, ka, nosaucot visas savas intereses, vēlmes, nodarbošanos, kas saista, patīk un ko gribētos darīt, būtu ļoti garš saraksts. Daudziem izglītojamajiem ir plašs interešu loks, un ir visai grūti izšķirties, kuru no savām interesēm izvēlēties profesionālajai realizācijai, bet ko atstāt kā vaļasprieku.

Lai pieņemtu pareizo lēmumu, nepieciešams izzināt potenciālās darbības virziena/profesijas saturu, darba pienākumus un apstākļus.

VARU - tās ir cilvēka prasmes, zināšanas, spējas, īpašības, stiprās puses, kā arī veselības stāvoklis, - visas profesionāli nozīmīgās īpašības. Kad ir noskaidrotas profesionālās intereses, svarīgi saprast, vai indivīdam piemīt šīm interesēm atbilstošas spējas. Spējas vispilnīgāk atklājas un attīstās tieši darbībā - mācībās vai jau praktiskajā darbā.

VAJAG - tās ir profesijas un kompetences, kas konkrētajā vietā un laikā darba tirgū ir pieprasītas, tātad — kādi speciālisti un kādas kompetences ir nepieciešamas tagad un tuvākajā nākotnē; tāpēc, izglītojamajam izvēloties izglītības virzienu, ir jāuzzina, kādas zināšanas un prasmes (kompetences) var apgūt mācoties/studējot vienā vai otrā programmā arodskolā, tehnikumā, koledžā, augstskolā, kuru piedāvā izglītības iestādes. Jāapzinās, ka mainās pašas profesijas, to saturs un attiecīgi arī kompetences konkrēto darba uzdevumu veikšanai, tāpēc ir jābūt gatavam arī turpināt mācīties.

Karjeras vadības prasmes ir prasmes, kas nepieciešamas, lai izdzīvotu un veiksmīgi darbotos izaicinošajā, mainīgajā darba vidē, tai skaitā:

  • sevis apzināšanās,
  • izpratne par mainīgo darba pasauli,
  • spēja uzņemties atbildību par savu karjeru un personisko attīstību,
  • spēja saskaņot attiecības starp darbu un mācībām visos dzīves posmos.

Lai jūsu mācības, profesijas apguve, profesionālā karjera un dzīve būtu veiksmīga, atcerieties cilvēka veiksmīgas pašrealizācijas noteikumus:

  • Domā par nākotni un gatavo to šodien!
  • Nezaudē laiku, dzīve ir ļoti īsa!
  • Galvenais mērķa sasniegšanā ir vēlēšanās un aktivitāte!
  • Nav nezināmu uzdevumu!
  • Nav problēmu – ir iespējas! Katra problēma paver mums iespēju to atrisināt!
  • Tu vari sasniegt visu, ko vēlies! Tāpēc izvirzi lielus un pievilcīgus mērķus!
  • Rūpējies par prātu, domā un mācies!
  • Uzvedies tā, kā uzvestos tas, par kādu tu gribētu būt!

LVĢ pedagogs karjeras konsultants Ieva Ratniece