Projekta "Skolas soma" aktivitātes LVĢ

1564 skolas soma picture lrg

Koncertlekcija “Mūsu stāsts par Rīgu”.

   2021.gada 21.septembrī projekta “Latvijas Skolas somas “ finansēto koncertlekciju ar aizrautību vēroja visa Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēnu un skolotāju saime. Ikviens gan liels, gan mazs varēja doties muzikāli aizraujošā ceļojumā cauri gadsimtiem, piedzīvot dažādus mūzikas stilus, dzirdēt dziedājumus vairākās valodās un dejot līdzi jestrākām dziesmām. Caur teikām un atraktīvu stāstījumu mūziķi Jānis Ķirsis un Rūta Dūduma uzbūra klausītājiem vēsturiskus notikumus, kas radīja vēlmi ikkatram to redzēt savām acīm, dodoties ekskursijā uz Rīgu. Īpašs pārsteigums bija mūsu viesskolēnam no Japānas Kawamura Naojiro, kad mūziķi izpildīja dziesmu japāņu valodā. Kā atzina Naojiro, dziesmas vārdus viņš saprata un ļoti priecājās par šo muzikālo piedzīvojumu. Īpaši smieklīgi klausītājiem šķita dziesmas izpildījums somu valodā.

      Ar šo koncertlekciju tika ieskandinātas Dzejas dienas Limbažu Valsts ģimnāzijā.

      No 15. – 21. decembrim pirmssvētku noskaņās Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēni varēja noskatīties projekta “Latvijas skolas soma” finansētos pasākumus:

Plastmasas_huligani.jpg

Izrādes ieraksts “Plastmasas huligāni”  

     1.-4.klašu skolēnus iepriecināja izrādes ieraksts “Plastmasas huligāni”, kurā tika atraktīvā veidā atspoguļota šobrīd visā pasaulē aktuālā tēma par plastmasas vākšanu un pārstrādi. Skolēni iepazinās ar Zero Waste kustību, kā arī uzzināja veidus, kā radoši izmantot otrreizējās izejvielas.

     Skolēniem ļoti patika, kā tika atdzīvināts parasts plastmasas maisiņš. Radās idejas savu izrāžu veidošanā. Izrāde šķita aizraujoša, smieklīga ar ļoti labu aktierspēli.

Pēc izrādes skolēni klasēs mācījās salocīt maisiņu kā rādīja izrādē, lai aizņemtu mazāk vietas un pildīja darba lapas.

5.-9.klašu skolēni vēroja inovatīvi interaktīvo interneta izrādi “Klusētāji - ekrānā”, kura daudzus skolēnus uzrunāja ar savu precīzo tēlojumu pie kā noved vienaldzība savstarpējās attiecībās skolā, klasē, sabiedrībā. Noskatoties izrādi, ir iespēja aizdomāties un salīdzināt, kā mūsdienās un konkrētajā klasē tiek risinātas līdzīgas situācijas, kā skolēni rīkojas vai rīkotos līdzīgā situācijā. Izrādes tematika sasaucas ar skolas vienu no vērtībām – līdzatbildību. Mēs ikviens esam līdzatbildīgi par savu rīcību – par savstarpējo attiecību veidošanu, klusēšanu, neiesaistīšanos dažādās dzīves situācijās.

Skolēni pēc šīs izrādes labāk izprot, kas ir teātra izrāde; ka to var spēlēt arī savādāk, neatrodoties uz skatuves. Daudziem šķita saistoši, ka klases ietvaros varēja izlemt, kuram no izrādes varoņiem sekot līdzi visas izrādes laikā.

Izrāde tika pasniegta interesanti, smieklīgi un saprotami. Ļoti interesanta ideja, kuru prata izspēlēt aktieri. It īpaši patika pats Ikars, jo no visiem tēliem viņš šķita visatraktīvākais, stāstīja ar lielu aizrautību.

Dagamba

Ģimnāzisti no 10.-12.klasei piedalījās digitālā koncertā “DAGAMBA feat TCHAIKOVSKY un LudwigVanRammstein”

     Koncerts, kas nebeidz pārsteigt. Tā laikā skolēniem bija lieliska iespēja iepazīt dažādu klasiķu skaņdarbus apvienojumā ar dažādu žanru mūziku, kuru neierastā skanējumā ietērpa par mūzikas huligāniem dēvētā grupa DAGAMBA. Skolēni ieguva jaunu informāciju par starpžanru pieeju mūzikā. Atzina par interesantu, ļoti labu un vizuāli skaistu koncertu. Patika informācijas pasniegšanas veids. Koncerta laikā tiek paplašinātas skolēna zināšanas par mūzika, sniedz ieskatu Latvijas mūzikas dzīvē

     Pēc pārrunām par koncertlekciju var secināt, ka skolēniem ļoti patika. Patika dažādu mūzikas stilu apvienojums un veids, kā tas tika apvienots. Saistoša šķita skaņdarbu sižetiskā līnija, iespēja uzzināt interesantus faktus par stiliem, grupām un komponistiem. Skatītājus pārsteidza pasniegšanas veids un izvēlētā vieta- Melngalvju nams. Caur DAGAMBA skaņdarbiem tika iemīļoti no jauna gan klasiskās mūzikas komponisti, gan grupa Rammstein.

     Skolēni izteica vēlēšanos redzēt vēl kādu projektu ar grupu DAGAMBA un dziedātājiem, kuri izpilda dziesmas ar vārdiem.

     Skolēni pildīja arī testu “Kahoote” par koncertlekciju ar nosaukumu “DAGAMBA koncerlekcija”

     Domājot par šāda veida pasākumiem, var secināt, ka šis ir lielisks veids, kā skolēniem mācīt par dažādiem jautājumiem ārpus ierastā stundu formāta. Šo pieredzi var izmantot kā kultūras faktu centralizētajā eksāmenā latviešu valodā. Priecē, ka skolēniem ir iespēja turpināt baudīt dažādas kultūras norises attālināti “Latvijas Skolas soma” projekta ietvaros.

Limbažu Valsts ģimnāzijas skolēnu labo darbu maratons

     Limbažu Valsts ģimnāzija kopā ar Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāziju iesaistījās un jau savu darbību noslēgusi starpskolu “eTwinning” projektā “Labo darbu maratons”, kura laikā tapa BINGO spēle. Pēcāk skolēni, arī skolotāji un darbinieki, aktīvi iesaistījās un darbojās, lai paveiktu spēlē iekļautos (un ne tikai) labos darbus.

     Šī projekta mērķis – gūt labo darbu īstenošanas pieredzi un iedvesmot citus labu darbu darīšanai.

     Kā tas radās? Kādā pēcpusdienā Cēsu Draudzīgā Aicinājuma Valsts ģimnāzijas un  Limbažu Valsts ģimnāzijas skolotāji un skolēni tikās sarunā par to, ko uzskatām par labiem darbiem un kāpēc svarīgi tos darīt. Pasākumā viesojās un ar savu labo darbu pieredzi dalījās arī Elizabete Pavlovska, “Ziedoņa klase” vadītāja, fonda “Viegli” dalībniece, Anda Turlute, A/S “Swedbank” Atalgojuma un motivācijas jomas vadītāja, Inese Vaivare, organizācijas “Latvijas platforma attīstības sadarbībai” direktore. Skolēni, skolotāji un mūsu viesi kopīgiem spēkiem apkopoja labo darbu idejas, stāstot gan par tiem labajiem darbiem, ko jau veikuši, gan tiem, ko vēl vēlētos paveikt. Tad balsojot noteica, kuras labo darbu idejas iekļaut kopīgajā labo darbu BINGO spēlē.

     Un, lūk, svarīgākā projekta daļa – darīt labos darbus tik, cik jaudājam, un iedvesmot vienam otru ar paveikto.

  1. decembrī notika Zoom ballīte, kurā atskatījāmies uz paveikto un nosvinējām to pozitīvā virtuālajā gaisotnē. 

     Jāpiemin, ka Limbažu Valsts ģimnāzijas un Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas projekts “Labo darbu maratons” saņēmis kvalitātes sertifikātu: https://www.facebook.com/edite.sarva/posts/4871655362856268

     Tapa arī Padlet siena: https://ej.uz/labo_darbu_maratons

     Vairāk par projektu un tajā paveikto atradīsiet šeit: https://ej.uz/labiedarbi2021

BINGO

3.a un 6.a klase Veselīga uztura nodarbībā

2021.gada 14. decembrī 3.a un 6.a klases darbojās, ESF projekta Nr. 9.2.4.2/16/I/059 “Pasākumi vietējās sabiedrības veselības veicināšanai un slimību profilaksei Limbažu novadā” ietvaros, nodarbībā par veselīgu uzturu.

Skolēni ne tikai pārrunā teoriju par veselīgu uzturu, bet veic arī praktiskus uzdevumus.

Gardākais un veselīgākais uzdevums: kopīga smūtija gatavošana. 

                        Collage 20211215 134117Collage 20211214 172944

"Mazās Latvijas" un diskusijas

      2021.gada 17.novembris Limbažu Valsts ģimnāzijā tika pavadīts, diskutējot un domājot par Latviju. 1.-3. klašu skolēni izspēlēja interesantu galda spēli, kur aiz katra aizklātā lauciņa bija paslēpies vai nu jautājums par tradīcijām Latvijas Valsts svētku laikā, vai kāds aizraujošs uzdevums klases saliedēšanai.

      4.-12. klašu skolēni Valsts svētku laikā diskutēja par tādiem būtiskiem jautājumiem kā senlatviešu vērtības, Latvijas karoga tapšanas vēsture, Cēsu skolnieku rota, reliģijas mūsdienu Latvijā u.c. Vidusskolēni sarunājās par akadēmisko godīguma kodeksu, domāja un atbildēja uz jautājumu – ko es kā jaunietis/skolēns varu dot savai valstij.

      Katra klase vizuāli veidoja savu “mazo Latviju”. Visi kopā, domājot un diskutējot, esam izveidojuši “Mazo Latviju” izstādi, kas veltīta Latvijas 103. dzimšanas dienai.

Bilde4

Bilde5

 

LVĢ iesaistījusies akcijā "Atklāj kopā ar Urdu"

3.a klase iesaistījusies akcijā "Atklāj kopā ar Urdu." Oktobrī, novembrī pētījām iztvaikošanas procesus, biogāzes veidošanos, kā arī izzinājām atkritumvedēju vadītāju profesijas plusus un mīnusus.

Atklāj ar Urdu okt nov

SPKC konkursa "Ko Tev zināt? Nieks!" tiešsaistes fināls

Collage 20211123 194413

3.a klase (audzinātāja I. Ābele) 23.novembrī iejutās jauno zinātnieku lomās SPKC konkursa "Ko Tev zināt? Nieks!" tiešsaistes finālā. Meklēja risinājumus uzdevumiem par personīgo higiēnu, veselīgu uzturu, fiziskām aktivitātēm un cilvēka ķermeni, bērnu psihoemocionālo stāvokli, draudzēšanos un iejūtību. Skolēniem tas bija lielisks izaicinājums: strādāt komandā, jaunā tiešsaistes platformā, rīkoties ar datoru ne tik ierastā veidā, saglabāt mieru un pozitīvu garu. Decembrī būs zināmi kopīgie rezultāti, bet svarīgākais jau gūts: jaunas zināšanas, jauna pieredze.