Interese par Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem

11.novembris - Lāčplēša diena. Tā bija īpaša arī Limbažu Valsts ğimnāzijas 6.b klases skolēniem. Klases stundas ietvaros tika organizēta tikšanās ar NBS pārstāvi Mareku Bozijanu. Interesi izraisīja tēmas par dienestu NBS, jūras gaisa spēkiem, Latvijas drošību. Kāds klausījās, kāds jautāja, kāds aizdomājās par iespēju redzēt sevi militārajās rindās.

WhatsApp Image 2022 11 11 at 06.12.42

WhatsApp Image 2022 11 11 at 06.12.48

WhatsApp Image 2022 11 11 at 06.12.52

"Ja Tu robots neesi, atceries dzert ūdeni!"

8.novembrī 1. - 2.klašu skolēniem notika NVVST izglītojošas nodarbības "Ja Tu robots neesi, atceries dzert ūdeni!" Skolēni kopā ar robotu Patu un dārznieku Dario iepazina ūdens labos darbus organismā, iemācījās atpazīt ūdens trūkumu organismā, kopā izvēlējās dzērienu, kas vislabāk veldzēs slāpes. Skolēni uzzināja, ka dienā vajag izdzert vismaz 6 glāzes ūdens un izvairīties uzturā lietot daudz cukura. Skolēni par aktīvo līdzdarbošanos saņēma lieliskas dāvanas: ūdens pudeli, īpašu izdzertā ūdens dienasgrāmatu ar uzlīmēm, kā arī gardo, veselīgo dzērienu receptes. 

 Collage 20221108 200656Collage 20221108 200751

Literātam un dzejniekam Robertam Mūkam veltītais jaunrades darbu konkurss

Jau otro gadu, latviešu valodas un literatūras skolotājas I.Bērziņas mudināti, 4.-6. klašu skolēni piedalās šajā konkursā. Šī gada jaunrades radošo darbu konkursa tēma bija "Iztēle un realitāte".  6.b klases skolnieces Elīnas Čivčes - Vaivodes darbs ieguva ATZINĪBU, bet 5.b klases skolniece Ance Kustavus saņēma PATEICĪBU. Apsveicam meitenes un priecājamies par viņu panākumiem!

WhatsApp Image 2022 11 08 at 06.12.15

Mācāmies būt līdzatbildīgi un nepievērt acis uz to, ko jāredz

Mācāmies būt līdzatbildīgi un nepievērt acis uz to, kas jāredz. Redzam, ka daudziem jauniešiem ir grūtības ar mobilo telefonu jēgpilnu lietošanu. Vienojoties gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem, esam lēmuši, ka negribam iet ceļu ar iekārtu aizliegšanu, bet gribam kopīgi strādāt pie izglītošanas un izglītošanās. Tā 02.11. LVĢ viesojās Latvijas Universitātes profesore Zanda Rubene un stāstīja: 

1. Kas raksturo digitālo paaudzi? Kā viņi domā, kā mācās, kā socializējas?

2. Kā un kāpēc mācīt skolēniem jēgpilni lietot tehnoloģijas, tostarp mobilos telefonus?

3. Kā atšķiras skolēnu vajadzības un iespējas dažādos vecumposmos? Kāds atbalsts no vecākiem un skolotājiem tāpēc nepieciešams?

Nodarbības ieraksts apskatāms LVĢ Facebook ierakstā: https://www.facebook.com/events/1101183470566171/?ref=newsfeed 

Savukārt prezentācija pievienota pielikumā.

Šis ir sākums garam ceļam, kas kopīgi ejams.

Nikotīna aktualitāte un tā ietekme jauniešu vidū (SALT) - prezentācija
________________

Otra lieta, kur redzam, ka jārīkojas, ir saistīta ar e-cigarešu lietošanu mūsu skolas skolēnu starpā. 12. klašu skolēni Ance Krūmiņa un Rūdis Saulītis ir veikuši pētījumu, aptaujājot LVĢ 4.-12. klašu skolēnus, un iegūtie dati rada bažas. Daži no secinājumiem:

1. Mūsu skolā nikotīna saturošo produktu izmantošana ir aktuāla problēma, par kuru ir nepieciešams runāt. 

2. 63 skolēniem no aptaujātajiem ir izveidojusies atkarība, un tikai 28% ar to ir tikuši galā. 

3. Jaunieši regulāri iegādājas SALT, jo tos lieto regulāri un tie ātri "beidzas", līdz ar to iztērē lielas naudas summas.

Prezentācija ar sīkāku informāciju apskatāma pielikumā.

Digitālā paaudze skolā - prezentācija

WhatsApp Image 2022 11 03 at 07.27.37

Saliedēšanās stafetes 7.-11. klasēm

Stafetēs piedalījās 11 komandas, kurās skolēni sadarbojās un pildīja dažādus uzdevumus, kopīgi meklējot risinājumus, papildinot viens otra zināšanas un prasmes un veicinot savstarpēju sadarbību. Paldies sporta skolotājiem Agrim Ķirsim un Igo Ažukam par daudzveidīgiem uzdevumiem.

burbulis1 111

LVĢ pašpārvaldes aktīvistu dalība Limbažu novada jauniešu forumā "Burbulis" Salacgrīvā

Limbažu novada jauniešu forumā "Burbulis" Limbažu Valsts ģimnāziju pārstāvēja skolēnu pašpārvaldes aktīvistes Kerija Nellija Dunska, Paula Joma, Evelīna Paegle un Samanta Pētersone, kā arī skolotāja Baiba Cīrule.

Forumā tika runāts par efektīvu komunikāciju, kur meklēt informāciju un iespējas, kā un ar ko komunicēt par problēmām un kā iesaistīties lēmumu pieņemšanas procesos. Ikviens dalībnieks varēja aktīvi iesaistīties grupu darbā ar savu viedokli un redzējumu. Ar savu dzīves stāstu forumā dalījās limbažnieks Artūrs Jenots. Noslēgumā muzicēja apvienība "Palab pakreis".

Pēc pasākuma ikviens dalībnieks atzina, ka bija vērtīgi satikties un iepazīties ar citu skolu jauniešiem, un apmainīties ar viedokļiem, un atrast kopīgas tēmas sarunām un draudzībai.

DSC 0013

DSC 0070

DSC 0209

DSC 0266

Foto: Guntis Apse

 

1.-6.klašu skolēnu stafetes ar uzdevumiem tekstpratībā

Skolēni piedalījās daudzveidīgās stafetēs ar dažādiem uzdevumiem, kuros bija jāzina gadalaiki un mēneši secīgi, nedēļas dienas pareizā secībā, jāaprēķina dotās izteiksmes un noteikts skaits bumbiņas jāiemet vārtos. Jānosauc alfabēts un jādarbina abas smadzeņu puslodes, izlecot attēlotās pēdu un plaukstu kustības. Jāsaliek cipari pulkstenī. Klases stafetēs kopīgi darbojās un palīdzēja viens otram, tika veicināta klases saliedēšana un sadarbība, kā arī trenēta izpratne par matemātikas, latviešu valodas un dabaszinības uzdevumiem caur sportiskām aktivitātēm. Īpašs paldies vecāko klašu skolēniem, kuri iesaistījās stafešu organizēšanā un vadīšanā: Laura Noriņa, Lelde Noriņa, Laura Bērziņa, Karlīna Torima, Gustavs Ailts, Toms Jansons, Kārlis Āboliņš, Kristians Aleksandrs Jerumanis, Ģirts Armands Ozoliņš.

Soc dien

Soc dien11Foto: Eduards Krūmiņš

Dzejolis kā dāvana!

Septembris Limbažu Valsts ģimnāzijā aizritējis dzejas noskaņās. Priecājāmies paši un dāvinājām dzejas prieku apkārtējiem gan savā skolā, gan pilsētā.

Šā gada dzejas dienu moto Dzejolis – dāvana.

7.-12. klašu skolēni katrs meklēja un izvēlējās savu dzejoli, kuru vēlētos dāvināt kādam īpašam cilvēkam. Tapa brīnišķīgi pārsteigumi – apsveikumi, kurus saņēma gan skolas darbinieki, gan nejauši Limbažu pilsētas ielās sastapti cilvēki.

 Skolotaju kolaza0000

Skolas gaiteni rotā dzejoļu - dāvanu izstāde – dzejoļi draugam, mammai un tētim, laipnajai pārdevējai, vienmēr smaidīgajai skolotājai u.c. Katru vizuāli noformēto dzejoli papildina sirsnīgs novēlējums adresātam.

kresli 1

kresli 2

kresli 4

1.-4. klašu skolēni veidoja dzejas krēslus. Gan skolas telpās, gan pagalmā katrs varēja piesēst dzejas krēslā un iegrimt iztēles un dzejas pasaulē.

 kresli 5